wrapper

جدیدترین خبرها


سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران

Agricultural and Natural Resources Engineering Organization of Mazandaran

"سال جهش تولید با مشارکت مردم"

استاندار مازندران در نشست تخصصی حمایت از سرمایه گذران بخش خصوصی در زمینه شیلات عنوان نمود:  

 اولین مجتمع زنجیره ای شیلاتی کشور به زودی در مازندران احداث می شود



به گزارش روابط عمومی سنم استان، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نشست با سرمایه گذاران مجتمع زنجیره ای شیلاتی چالواران، گفت: این طرح شامل تولید و پرورش ماهیان خاویاری ،گلخانه آکوآپونیک و... بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۵ فاز اجرا می شود، تاکید کرد: در این طرح با استفاده از تجهیزات، روش های  نوین و دانش فنی بهره وری از آب تا پانزده برابر و تراکم تولید در حوضچه های ماهی حدود دو برابر پیش بینی شده است.

حسین زادگان ادامه داد: همچنین در این طرح تعویض کامل آب در حوضچه های پرورش ماهی نوزده روز یکبار پیش بینی شده است که این مقدار در کاهش مصرف آب بسیار چمشگیر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه گند زدایی در آب برگشتی از حوضچه های پرورش ماهی آغاز می شود، گفت: حذف آمونیاک، عوامل پاتوژن، ذرات معلق موجود در آب بهمراه تزریق اکسیژن با استفاده از تجهیزات نوین ظرفیت بالای بازچرخانی آب را در این طرح به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نهایت در مسیر آب خروجی آب مصرفی در گلخانه ی آکوآپونیک احداثی این مزرعه گیاه سالم بدون آفت تولید می شود. برنامه بسته بندی و تولید کود با استفاده از فضولات نیز از اجزای دیگر این زنجیره می باشد.

استاندار مازندران افزود: عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در شهرستان سیمرغ آغاز می شود.


گفتنی است؛ در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان حضور داشتند.

تماس با سازمان

نشانی : ساری - کمربندی غربی - جنب رستوران اکبر جوجه - کوچه ولیعصر -سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران
کدپستی :  83866-48156
تلفن تماس :  5-01133609141
شماره فکس : 01133609144

گالری تصاویر

نقشه

آرشیو اخبار وب سایت قبلی سازمان

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.